הזמנות מאוירות לחתונה

הזמנות לבר/בת מצוה ובריתות

מאחורי כל ארוע יש סיפור, סיפור של משפחה, של זוג שעוד שניה מתחיל את החיים המשותפים או של תינוק חמוד שרק הגיע לעולם. ההזמנה היא הדבר הראשון שהאורחים שלנו רואים לפני שהם מגיעים לארוע. זו הזדמנות מעולה לספר קצת את הסיפור שלנו, הרי לא תמיד האורחים מכירים בדיוק… האיורים הם כלי מקסים שמחבר את האורחים שלנו אלינו ואפילו עוזרים לפעמים להעלות איזה חיוך קטן. לא יודעת מה אתכם ההזמנה לחתונה שלי עדיין תלויה בבית מוקפת בתמונות משפחתיות. זכרון מתוק ליום המקסים הזה. 

כמה טיפים ממני

יצא לי לעצב לא מעט הזמנות לאירועים, כשהראשונה הייתה כמובן ההזמנה לחתונה שלי(: יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם כדי שההזמנה שבחרתם תהיה לא רק יפה אלה גם אפקטיבית.

1.      לא לדחות לדקה ה-90– אמנם היום חלק גדול מההזמנות נשלחות בוואטסאפ אבל עדיין יש אורחים שחשובים לנו במיוחד, שלהם אנחנו רוצים לתת את ההזמנה באופן אישי ולכן מאוד חשוב לפנות לזה את הזמן. כמו כן להזמנות שלנשלחות בדואר לוקח המון זמן להגיע ולא היינו רוצים לפספס את האורחים שלנו בגלל זה. דבר נוסף עיצוב הזמנה הוא לא דבר מורכב, אבל לוקח הרבה זמן עד שמחליטים על העיצוב המדויק, ולכן ממליצה לפנות לשלב העיצוב כשלושה שבועות כדי לא להיות בלחץ, במיוחד אם מדובר על הזמנה מאוירת.

2.      מעטפות – אין ספק שמעטפות משדרגות. רק צריך לדעת שמעטפות מיוחדות יכולות לייקר מאוד את ההזמנה. במידה ואין כוונה להשקיע במעטפות מיוחדות מומלץ לפנות לאולם בגלל שבדרך כלל אולמות מספקות מעטפות. המעטפות שהאולם מספק בהחלט יכולות להספיק ולעשות את העבודה.

3.      מידע חשוב – אני הראשונה שתסכים שהזמנה צריכה להיות יפה ואסתטית, אבל כמובן שלא רק. הזמנה בראש ובראשונה צריכה להיות אינפורמטיבית. במידה ומתכננים חתונה שיש בה משהו שונה, לדוגמא חתונה הפוכה, כניסה לבריכה, או אפילו שהחתונה מתקיימת בחוץ ויכול להיות שיהיה קצת קריר. חשוב לציין את המידע במקום בולט בהזמנה. אין דבר יותר מבאס מאשר להגיע לא מוכן לחתונה….

4.      שוליים – הזמנות מודפסות בבית דפוס ולפעמים יש סטייה קלה בחיתוך שלהן ולכן מומלץ שלא יהיו פרטי מידע חשובים שקרובים לשוליים. גם לאיורים כדאי להשאיר שוליים על מנת שלא יחתכו בצורה לא יפה. בשפה המקצועית השוליים האלו נקראים בליד, וכדאי לשאול מראש את בית הדפוס מה הבליד הרצוי ולהעביר את המידע הזה לגרפיקאי/מאייר שיוצר את ההזמנה.

5.      הדפסת נסיון– אין טיפ יותר חשוב מהטיפ הזה! במידה ויש טעות עדיף לתקן אותה אחרי הדפסת ניסיון. הרבה פעמים שאנחנו רואים קובץ במחשב אנחנו לא שמים לב לכל הטעויות הקטנות. יכולות להיות טעיויות כתיב, או אפילו צבע שלא יצא בדיוק כמו שרצינו תאמינו לי פעם הדפסתי כרטיסי ביקור עם לבבות אדומים רק שהלבבות יצאו חומים- יחי ההבדל הקטן…אז תדרשו הדפסת ניסיון אחת לפני הדפסת הכמות, זה לא אמור לייקר את ההזמנה.

והכי חשוב, תהנו מכל רגע

 

שיהיה המון המון מזל טוב!